املت قارچ و فلفل دلمه ای (مایکروفری)
ساعت ۱٢:٤٥ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/٧/٢  کلمات کلیدی: غذای اصلی ، کم کربوهیدرات ، مایکروفر


مواد لازم: 

تخم مرغ ............................ 3 عدد

قارچ خرد شده ..................... 2 عدد بزرگ

فلفل دلمه ای خرد شده ........نصف یک عدد متوسط

سس مایونز......................... 1 تا 2 قاشق مرباخوری

------------------------------------------------------------------------------------

طرز تهیه:

1- قارچ و فلفل دلمه ای رو تو روغن خیلی کم سرخ می کنیم.... البته من قدیما بخارپز می کردم که خب بهتره.... این دفعه سریع سرخ کردم... وقتی قارچ رو سرخ یا بخارپز می کنیم باید بهش در حد یه قاشق مرباخوری آب لیمو بزنیم که سیاه نشه 

2- تخم مرغ ها و یه قاشق سس مایونز رو با هم مخلوط می کنیم و هم می زنیم.... میشه بیش تر هم سس اضافه کنیم.... بستگی به ذائقه آدمای مختلف داره.... و کلا هرچی بیش تر باشه خوشمزه تر میشه!!!زبان

3- ظرف مخصوص مایکروفر رو چرب می کنیم و مواد رو توش می ریزیم و مخلوط می کنیم

و می ذاریم حدود 2 تا 3 دقیقه تو مایکروفر با Grill 100% (یعنی همون درجه ای که آب توی 1 دقیقه به جوش میاد) بپزه.... البته بگما... من قبلا تو پیرکس می ریختم مواد این املت رو بیش تر از 30 ثانیه طول نمی کشید پختنش.... ولی تو این قالبم 3 دقیقه طول کشید.... بستگی به ظرف هم داره... و دلیل این که می ذاریم تو مایکروفر بپزه اینه که یه آدمی که رژیم گرفته بهش می گیم املت رو خالی خالی بخور، به خاطر چرب بودن املت نمی تونه خالی خالی بخوردش!!! واسه همین اگه این طوری بذاریم تو مایکروفر و تو روغن و ماهی تابه درستش نکنیم ذائقه اش قبول می کنه که خالی خالی بخوره ... بدون نون یا برنج!

------------------------------------------------------------------------------------

نکات رژیمی:

کربوهیدرات تخم مرغ صفره...

قارچ یک پیمانه اش 3/1 گرم کربوهیدرات داره... 

فلفل دلمه ای هم فکر کنم حدود 7 گرم کربوهیدرات در یک پیمانه داشته باشه که این جا مقدار فلفل دلمه ای ما خیلی کم تر از یک پیمانه است...

سس مایونز هم در 100 گرم، 2 تا 3 گرم کربوهیدرات داره... روی شیشه سس های مختلف می نویسه مقدار کربوهیدراتشون رو

بنابراین املتی که درست کردیم، بدون نون یا برنج یک غذای کم کربوهیدراته

-------------------------------------------------------------------------------------------

نکات آشپزی:

- می تونیم قارچ و فلفل دلمه ای رو بخارپز کنیم .... 

- میشه سس سفید این غذا رو بیش تر کرد

- این غذا خالی خالی، بدون نون یا برنج یا گوجه رژیمی محسوب میشه.... گوجه کربوهیدرات بالایی داره.... مثلا گوجه فرنگی پخته یک پیمانه اش 13/3 گرم کربوهیدرات داره، یا مثلا گوجه فرنگی عمودی برش دار یک عدد 5/8 گرم کربوهیدرات داره.... اگه رژیم کم کربوهیدرات گرفتید، این غذا رو با گوجه نخوریدا!!!اوه

------------------------------------------------------------------------------------------

حق کپی:

خودم!!!یول